تحقیق بیماری کم‌ کاری تیروئید

دسته بندي : علوم پزشکی » پزشکی
دانلود تحقیق با موضوع بیماری کم‌ کاری تیروئید،بیماری کم‌ کاری تیروئید
در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
هیپو تیروئیدی یا کم کاری تیروئید (غدد تیروئید کم فعال) زمانی اتفاق می‌افتد که غده تیروئید میزان هورمون تیروئیدی (بخصوص هورمون T4) ، کمتر از حد طبیعی تولید کند. نتیجه این اتفاق کاهش بسیاری از فعالیتهای بدن است. هورمون T4 عملکردهای اساسی بدن را از قبیل ضربان قلب ، هضم غذا ، رشد فیزیک و ذهنی تنظیم می‌کند. گرچه کم کاری تیروئید می‌تواند موقتی باشد، ولی معمولاً یک وضعیت دائمی است. برخی مطالعات نشان می‌دهند که 10 درصد زنان و 3 درصد مردان کم کاری تیروئید دارند.
مقدمه 
غده تیروئید دو هورمون مهم تری‌یدو‌تیرونین(T3) و تیروکسین(T4) را می‌سازد که در رشد و نمو سلولهای جنینی و همچنین تنظیم متابولیسم بدن در بالغین نقش بسیار دارند. غده تیروئید ، ید را از مواد غذایی گوناگون به دست می‌آورد و درخود انبار می‌کند و سپس هورمون T4 را می‌سازد. در صورت اشکال در کارکرد این غده و کاهش میزان تولید T4 در بدن ، تغییراتی در وزن ، اشتها ، الگوی خواب ، دمای بدن و غیره به وجود می‌آید. 
کم ‌کاری تیروئید یکی از شایعترین بیماریهای مزمن در سطح جهان به حساب می‌آید و نشانه‌های این بیماری ممکن است تا پس از توقف عملکرد غده تیروئید ظاهر نشود. باید توجه داشت که حدود 3/2 از اشخاص مبتلا به این بیماری ، از ابتلای خود به این بیماری بی‌خبر می‌باشند. احتمال وقوع کم کاری تیروئید در زنان دو برذابر مردان می‌باشد. 
دسته بندی: علوم پزشکی » پزشکی

تعداد مشاهده: 913 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 12

حجم فایل:268 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش.