پاورپوینت اخلاق حرفه ای دربخش های ویژه

دسته بندي : عمومی » سایر
دانلود پاورپوینت با موضوع اخلاق حرفه ای دربخش های ویژه،
در قالب ppt و در 116 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
نقش اخلاق در زندگى و تمدن انسانها
بعضى، مسائل اخلاقى را، به عنوان يك امر خصوصى در زندگى شخصى مى‏نگرند، و يا آنها را مسائل مقدس روحانى و معنوى مى‏دانند كه تنها در زندگى سراى ديگر(آخرت) اثر دارد، در حالى كه اين يك اشتباه بزرگ است; اكثر مسائل اخلاقى بلكه همه آنها، آثارى در زندگى اجتماعى بشر دارد، اعم از مادى و معنوى، و جامعه انساني منهاى اخلاق ،منجربه فعاليتهاى تخريبى انسان‏ها میشود، نيروها به هدر خواهد رفت، استعدادها سركوب خواهد شد، امنيت و آزادى بازيچه دست هوسبازان مى‏گردد و زندگى انسانى مفهوم واقعى خود را از دست مى‏دهد.
اگر درست در تاريخ گذشته بينديشيم، اقوام زيادى را پيدا مى‏كنيم كه هر كدام بر اثر پاره‏اى از انحرافات اخلاقى، شكست‏خورده يا بكلى نابود شدند.
چه بسيار زمامدارانى كه بر اثر نقاط ضعف اخلاقى، قوم و ملت‏خود را در كام مصائب دردناكى فرو بردند، و چه بسيار فرماندهان فاسدى كه جان سربازان خود را به خطر افكنده و بر اثر خودكامگى، آنها را به خاك و خون كشيدند.
درست است كه زندگى فردى بشر بدون اخلاق، لطافت و شكوفايى و زيبايى ندارد; درست است كه خانواده‏ها بدون اخلاق سامان نمى‏پذيرند; ولى
از آنها مهمتر، زندگى اجتماعى بشر است كه با حذف مسائل اخلاقى به سرنوشت دردناكى گرفتار مى‏شود. ممكن است گفته شود، سعادت و خوشبختى و تكامل جوامع بشرى را مى‏توان در پرتو قوانين صحيح به دست آورد، بى آن كه به اخلاقىات افراد پایبندباشند. ولی عمل به قوانين بدون پشتوانه اخلاق ممكن نيست; انسانها بایداز درون انگيزه‏هايى براى اجراى مقررات و قوانين داشته باشد، تلاشهاى بيرونى به جايى نمى‏رسد. بارها شنيده ايم در جوامع قانونمند ،زماني كه دوربينها ی فروشگاهها ،زنگهاي خطر و...در اثر قطع برق از كار افتادند ،هزاران فروشگاه مورد دستبرد قرار گرفتند، زيرا عامل بازدارنده مردم از خطا وقانون شكني تنها تنها زور وتهديد وزندان و... است. زور و فشار، بدترين ضمانت اجرايى قوانين و مقررات است كه جز در موارد ضرورى نبايد از آن استفاده كرد و در مقابل آن، ايمان و اخلاق، بهترين ضامن اجرايى قوانين و مقررات است.
دسته بندی: عمومی » سایر

تعداد مشاهده: 2817 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 116

حجم فایل:2,023 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 116 اسلاید، قابل ویرایش.