تحقیق عاشورا به روايت تاريخ

دسته بندي : علوم انسانی » معارف اسلامی
دانلود تحقیق با موضوع عاشورا به روايت تاريخ،
در قالب word و در 27 صفحه، قابل ویرایش شامل:


فهرست مطالب
مقدمه
شخصيت جهاني حسين(ع)
هدف از قيام امام حسين
چرا حسين (ع) زن و بچه را به كربلا آورده بود؟
وصيت حسين‌(ع)
يك در مقابل هزار
مدرس غيرتمندي و آزادگي
سزاوار دل شكستن است. 8 حسين (ع) از ديدگاه دانشمندان غرب 9 سخناني چند از امام حسين (ع)‌
حادثه
زينب (س) مظهر فداكاري
پيروزي امام حسين
سخن آخر
منابع و مآخذ

بخشی از متن تحقیق:
« مقدمه »
سلام خدا بر تو اي حسين سالار شهيدان و بر روان فرزند برومند و برادران فداكار و كودك شيرخوارت و درود بي پايان بر ارواح آن پاكاني كه با يك جهان شهامت جان خويش را در كف اخلاص نهاده در ركاب مقدست خود را قربان دين و شريعت نمودند و با دادن سرهاي پرشور و هيجان خود از حريم قرآن و عترت دفاع كردند، و با ريختن خون خويش درخت فرخنده اسلام را آبياري و تربت خجسته كربلا را رنگين ساخته و با صورتي آغشته به خون لبخند زنان پيك مرگ را استقبال نمودند و مزار خود را قبله‌گاه ارباب معرفت.
« شخصيت جهاني حسين (ع)‌ »
 شخصيت و عظمت حسين (ع) همه جا را فرا گرفته است، تمام انسانهاي بيدار از فداكاري و گذشت و حوانمردي حسين در راه احياء دين، حق و عدالت و ريشه كن كردن باطل و ظلم و نا امني سخن مي‌گويند، هر كسي با زباني از اين مرد بزرگ و پيروز در هر عصري به بزرگي ياد ميكند. خاطره بسيار جانگداز و بسيار آموزنده عاشورا، بزرگترين فداكاري‌ها را به بشر مي‌آموزد اين است كه طرفداران باطل و آنانكه چون زالو به جان اجتماع افتاده و خون مردم بي‌پناه را مي خورند از نام حسين (ع) و غوغاي عاشورا حسين (ع) هراسناكند. قيام او منبع الهام بخش، براي به ثمر رساندن حق و عدالت بود، او در شديدترين مخاطرات تا توان داشت ضد ظلم فرياد زد و انسانها را به اين مبارزه پرشور ودامنه دار، عليه ستم و جنايت دعوت نمود. آن چنان همت او بلند بود كه اعلاء كلمه حق و انقراض باطل از همه چيز خود گذشت. او براي نجات جان اسلام از طوفانهاي بني اميه و طرفداران خوش رقص آنان، با اين بيان قاطع به جهانيان ثابت كرد كه هرگز زير بار ذلت و خواري نخواهد رفت.
 « هدف از قيام حسين (ع) »
رسول خدا (ص)‌فرمود: ان الحسين مصباح الهدي وسفينه النجاة : حسين چراغ روشني بخش هدايت و كشتي نجات انسانهاست.
اين عبادت، در حقيقت روشنگر هدف قيام امام است، نهضت او چون چراغي تابان، راه راست را از راههاي باطل روشن ساخت و مردم را از ترديدها و بي‌راهه رفتن‌ها دور نمود.
شاهي كه سفينه النجاتش خوانند مصباح هداي كانياتش خوانند
آلوده بخاك ماتم او است هنوز آن آب كه چشمه فراتش خوانند
او قيام كرد تا انسانها را در ميان تلاطم امواج خطرناك گناه، بي عدالتي، ستم و نا امني و بازيچه قرار دادن دين نجات بخشيد و با كشتي آزادي بخش قيام خود بشر را از غرق شدن در لجن‌زار بدبختي حفظ كرد. قيام مردانه حسين (ع) كه دانشمندان بيگانه را به مديحه سرايي از حسين (ع) وا داشتند از روي اساس و هدفي بود، هدف او ايجاد حكومت دادگري و ريشه كن شدن ظلم و جور بود. او فرياد مي زد: « آري هرگز دست يزيد و نماينده سفاك او « ابن زياد » را براي بيعت به گرمي نمي فشارم و اگر هم كشته شوم هرگز به چنين ذلتي تن در نمي دهم.»...




دسته بندی: علوم انسانی » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 5492 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:14 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل