تحقیق ادبیات شفاهی شهر اشکذر

دسته بندي : علوم انسانی » ادبیات
دانلود تحقیق با موضوع ادبیات شفاهی شهر اشکذر،
در قالب word و در 35 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه
ترانه‌ها
لالایی‌ها
شعر چوپانی
قصه (کتک تو تنور افتاده)
ضرب‌المثل‌ها
واژه‌ها و اصطلاحات محلی


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
در این تحقیق به بررسی و پژوهش درمورد ادبیات شفاهی شهر اشکذر می‌پردازیم. ابتدا در این مقدمه به تعاریفی از ادبیات شفاهی و تعدادی ازموضوعات مورد بررسی آن می‌پردازیم. معادل ادبیات شفاهی فولکور در انگلیسی است که در زبان فارسی به فرهنگ عامه، فرهنگ مردم، دانش عوام، فرهنگ توده و ... ترجمه شده است، اولین بار توسط ویلیام جان تانر انگلیسی عنوان شد. از نظر وی این واژه ناظر بر پژوهش‌هایی بود که باید درزمینه عادات، آداب و رسوم و مشاهدات و خرافات و ترانه‌ها که از ادوار قدیم باقی مانده صورت می‌گرفت.

ادبیات عامه یا ادبیات توده یا فرهنگ عوام یا در مقابل ادبیات رسمی است که مخلوق ذهن مردم باسواد و تحصیل کرده است و مجموعه‌ای است از ترانه‌ها، قصه‌های عامیانه، نمایش‌نامه‌ها، ضرب‌المثل‌ها، سحرو جادو وعامیانه که در میان مردم ابتدایی و بی سواد اوج دارد. 

بنابراین ادبیات شفاهی، ادبیاتی است که به دفترنیامده است و در سینه و یاد و حافظه هر قوم و ملتی وجود دارد. به گمان از زمانی که بشرخود را در برابر طبیعت یافت و خود را چیزی جز آن اما در آن دید، ادبیات شفاهی پیدایی یافت، ادبیات شفاهی از زمانی که انسان به گپ درآمد و زبان رابطه او با جهان بیرونی و درونی‌اش شد، از مغز به مغز و از سینه به سینه به امروزرسیده است. زیبایی ادبیات شفاهی در ...
دسته بندی: علوم انسانی » ادبیات

تعداد مشاهده: 8841 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 35

حجم فایل:31 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 35 صفحه، قابل ویرایش.